اشتباه رایج درباره ترك سیگار
موسسه تولد نو تندرستی
مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك دارای شماره ثبت 29107 تحت نظر بهزیستی
برخی می‌گویند من سیگاری نمی‌شوم؛ چون تفننی سیگار می‌كشم و هر وقت خودم بخواهم، می‌توانم آن را كنار بگذارم. اشتباه می‌كنید! قضیه به این سادگی‌ها نیست. آمارها نشان می‌دهد از هر 10 نفری كه همین امروز سیگار را می‌گذارند روی لب‌هایشان و شروع می‌كنند به پُك زدن‌های هوسی و تفننی، لااقل 4 نفرشان سیگاری‌های قهاری می‌شوند كه تا آخر عمرشان به سمت و سوی ترك سیگار نمی‌روند.
 

بعضی‌ها تصور می‌كنند بهترین روش ترك سیگار این است كه هر روز، یك نخ كمتر از دیروز بكشیم تا روزی برسد كه فقط یك نخ بكشیم و فردایش سیگار را برای همیشه بگذاریم كنار.
 

بالاخره این هم روشی است اما قطعا بهترین روش، این نیست. بر مبنای آمارها و شواهد موجود، بیش از 80 درصد از سیگاری‌هایی كه بالاخره موفق می‌شوند سیگار كشیدن را برای همیشه ترك كنند، از روش «قطع ناگهانی» استفاده می‌كنند.
در این روش، شما باید از یك روز به طور كاملا ناگهانی شروع ‌كنید به سیگار نكشیدن و این كار را برای همیشه ادامه دهید. با این وجود، سیگاری‌های افراطی و آنهایی كه شدیدا به نیكوتین وابسته شده‌اند،‌ می‌توانند از برنامه‌های منسجم‌تری نیز برای ترك سیگار استفاده كنند: خودیاری، مشاوره پزشكی، دارودرمانی، آموزش‌های رفتاری و گروه‌درمانی.
 
برخی می‌گویند من فقط روزی یكی دو نخ سیگار می‌كشم. هنوز به سیگار معتاد نشده‌ام كه بخواهم آن را ترك كنم!
 
اعتیاد به سیگار از نظر سازمان جهانی بهداشت، دو تعریف كاملا مشخص دارد. تعریف اولش این است:‌ «هر كسی كه تا این لحظه از عمرش 100 نخ سیگار كشیده باشد، ‌به سیگار اعتیاد پیدا كرده است.» و تعریف دوم هم می‌گوید: «هر كسی كه در طول یك هفته لااقل 6 نخ سیگار بكشد، ‌به سیگار معتاد شده است.»
یعنی شما حتی اگر روزی یك نخ سیگار بكشید، باز هم یك معتاد به سیگار محسوب می‌شوید و این در حالی است كه تاكنون 4560 ماده سمی و 60 ماده سرطان‌زا در سیگار شناسایی شده و طبق آخرین آمارهای سازمان جهانی بهداشت، لااقل 40 درصد از مرگ و میرهای قلبی و 5/12 درصد از كل مرگ و میرهای جهان، زیر سر همین سیگار است.
به طور متوسط در هر 10 ثانیه یك نفر به علت مصرف سیگار در گوشه‌ای از دنیا جان خود را از دست می‌دهد و پیش‌‌بینی می‌شود كه تا سال 2025 نیز رقم مرگ و میر سالانه سیگاری‌ها به 10 میلیون برسد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب:, :: 17:8 :: نويسنده : مرتضي عربي

درباره وبلاگ

موسسه تولد نو تندرستی با افتخار آمادگی دارد در صورت هرگونه سوال در مورد درمان جدید(مواد محرک) و نیاز به مشاوره و بستری عزیزان در عذابتان بصورت رایگان از خدمات مشاوره این مرکز بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی بهره مند شوید.تلفنهاي تماس عباس مشهدی ابراهیم (میدانی)09123474418وعلی طاهری09125242982 شماره تلفن ثابت36695663
پيوندها
">nod

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك و آدرس tavalodisabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان